ozi711 - 2008-02-19 18:49:21 |
Shobu Kirifuda – Różne Talie, ale zawsze z Ogniem karty atutowe: w pierwszej serii Bolshack Dragon, w następnej Bolmeteus Stalowy Smok, Billion-Degree Dragon w taliach innych cywilizacji również inne Mimi Tasogare – Talia Osłon Tarcz karty atutowe: Gigant stąpniecie ziemi Rekuta Kanoko – Talia Natury Hakuoh – Talia Światła karty atutowe: Alcadeias, władca Duchów, Urth, nieziemskie oczyszczenie i Hanusa, żywiołowa jasność Kyoshiro Kokoju – Talia Ciemności karty atutowe: Ballom, Master of Death, Trox, generał destrukcji, Daidalos, generał furii, Śmiercionośny Lew chaosu Wojownik (Knight) – Talia Ognia i Światła; później Ciemności Jamira – Talia Wody, Ciemności i Natury Toru – Talia Natury i Wody karty atutowe: Fighter Dual Fang Tsuyoshi Saruyama – Talia Natury Kintaro Nanba – Talia Natury i Ognia karta atutowa: Smok Bolzard Mikuni – Talia Ognia i Wody Gyujiroh Japan / Benny HaHa – trzeci z czterech Strażników Świątyni, stosuje oszustwa i nieuczciwe zagrania w pojedynkach. Używa Talii Wody. George – Talia Wody karta atutowa: Kryształowy Palladyn Doktor Korzeń (Dr. Root) – Talia stworów Ocalałych karty atutowe: Bladerush Skyterror Q Książę Melwin Zdobywca – Talia Natury i Wody Maurycy Bezlitosny – Talia Ognia i Ciemności Flora – Talia Ognia i Natury karty atutowe: Smok Bazagazal, Billion-Degree Dragon, Headlong Giant Książę Wilbor Wspaniały – Talia Natury karta atutowa: prawdopodobnie Vreemah, Freaky Mojo Totem Książę Eugeniusz Podły – Talia Ognia Książę Irnik Okrutny – Talia Światła i Ciemności karty atutowe: Ballom, Master of Death, Alcadeias, Lord of Spirits Księżniczka Polianna – Talia Natury i Ciemności karty atutowe: death cruzer, the Annibilator, Stratosphere giant Książę Herman Bezwzględny – Talia Ognia karta atutowa: Uberdragon Bajula
|
ozi711 - 2008-02-19 18:49:51 |
Gracze grają kartami ze stworami, ewolucyjnymi stworami i czarami płacąc koszt many. Mana jest jak pieniądze, płaci się nią za stwory i czary. Karty many umieszcza się pod tarczami, w takiej pozycji, by widzieć jedynkę na dole karty. Koszt karty to liczba w górnym lewym rogu karty, np. 1, 5, 4 itp. Kiedy wzywasz stwora/rzucasz czar to musisz zatapować tyle kart w strefie many, ile wynosi liczba w górny lewym rogu karty. Istnieje pewna kolejność czynności wykonywanych w każdej turze: Odtapowanie stworów i many. Dobranie (draw) karty. Manę można wezwać kładąc kartę w strefie many, 1 karta = 1 mana. W pozycji 1 do góry. Każdy potwór ma określony koszt many na wezwanie i określoną siłę ataku, np. 7000, 4000+ 1000 itp. Większość stworów cierpi na chorobę wezwania, czyli nie mogą atakować w tej samej turze w której je wezwano (wyjątki: blokowanie nie podlega chorobie wezwania, ewolucyjne stwory i szybcy napastnicy mogą atakować w turze wezwania) Kiedy przeciwnik nie ma blockerów, możesz zaatakować jego tarcze. Po zniszczeniu wszystkich tarcz przeciwnika zaatakuj go jeszcze raz by go wykończyć. Talia ma minimum 40 kart, możesz ją przebudowywać (ale nie podczas turniejów). Każda cywilizacja ma kolor: Żółty – cywilizacja Światła Czarny – cywilizacja Ciemności Czerwony – cywilizacja Ognia Zielony – cywilizacja Natury Niebieski – cywilizacja Wody Istnieją także karty multicywilizacyjne (z dwóch cywilizacji). Aby je wezwać, potrzeba co najmniej po jednej karcie many z każdego ich koloru w strefie many. Gdy potwór jest z cywilizacji ognia, musisz zatapować chociaż jedną kartę ognia w strefie many. Silniejszy potwór pokonuje słabszego. Potwory Ewolucyjne muszą być tego samego rodzaju co potwór przedewolucyjny np. rasa ludzka (Human). Evolucje Vortex kładzie się na 2 kartach wymaganych ras, aby powstała rasa łączona np. z Chimery i Merfolka powstaje Naga Każdy gracz ma pięć tarcz które go osłaniają przed atakami przeciwnika. Niektóre potwory mają specjalne właściwości: Ewolucyjny stwór (Evolution creature) – stwora kładziesz na innego stwora tej samej rasy, np. Kładziesz Armored Blaster Valdiosa na Mini Titana Getta. Ewolucyjne stwory z racji wymagań są zwykle dość tanie, silne w ataku i wszystkie nie cierpią na chorobę wezwania Tap zamiast ataku aby użyć umiejętności (Instead of having attack, you may tap it to use its ability) – zamiast ataku (czyli z uwzględnieniem choroby wezwania) możesz użyć umiejętności dodatkowej tego stwora, zwykle jest ona dość mocna ponieważ musi zastępować jego atak Ocaleni (Survivors) – każdy twój stwór Survivor posiada umiejętności innych Survivorów, np. kiedy masz w polu Gigaling Q i Gallia Zohl, Iron Guardian Q to Gigaling Q jest zabójcą I blokerem, a Gallia jest blokerem I zabójcą Podwójni łamacze (Double Breakers) – potrafią zniszczyć dwie tarcze naraz. Potrójni łamacze (Triple Breakers) – potrafią zniszczyć trzy tarcze naraz. Blokery (Blockers) – blokują atak przeciwnika. Następuje walka stworów. Kiedy blocker blokuje i jest mocniejszy od atakującego stwora, stwór atakujący ginie w walce z blockerem. Mocniej atakujące (Power Attackers) – kiedy atakują, dostają premię mocy. Na karcie siła oznaczona jest znakiem plusa (np. 4000+). Niektóre "Power Attackery" dostają określoną moc przy wykonaniu warunku. np. Kiedy nie masz już tarcz, ta kreatura zyskuje +3000 mocy. (While you have no shields, this creature gets +3000 power) Osłona tarczy (Shield Trigger) – gdy przeciwnik zniszczy ci jedną z twoich tarcz, i jest to "Shield Trigger" możesz jej użyć, nie płacąc za to many. W ataku – (whenever this creature attacks…) mają specjalne zdolności w ataku. W przyzywaniu – (when you put this creature into the battle zone…) kiedy przyzwie się takiego stwora, uaktywniają specjalne zdolności. W umieraniu – (when this creature is destroyed…) umierając uaktywniają specjalne zdolności. Stwór nie może być blokowany (Can’t be blocked) – kiedy taki stwór atakuje, nie może zostać zablokowany. Zabójca (Slayer) – po walce ze stworem przeciwnika, wrogi stwór jest niszczony bez względu, czy stwór ze zdolnością zabójca ginie, czy nie. (np. nasz Gigagiele (3000) atakuje Chaos Worma (5000), Chaos Worm zostaje zniszczony, lecz Gigagiele też ląduje na cmentarzysku. Gdyby było na odwrót, (Chaos Worm atakuje Gigagiele) obydwa stwory lądują na cmentarzysku, bo przy każdej walce ze Slayerem atakujący i atakowany stwór ląduje na cmentarzysku. Cicha Zręczność (Silent Skill) – na początku kolejki, jeżeli ta karta jest zatapowana, możesz jej nie odtapowywać aby wykorzystać umiejętność opisaną pod symbolem Silent Skill (ale z umiejętności wtedy, kiedy normalnie byś atakował). Turbo Uderzenia (Turbo Rush) – jeśli jeden z moich stworów zniszczy tarczę przeciwnika, stwór z opisem Turbo Rush otrzymuje zdolność opisaną pod symbolem Turbo Rush’u. Nie atakuje (Can’t attack) – stwór nie może atakować. Zazwyczaj blocker z cywilizacji Wody lub Ciemności. Niektóre karty "Can’t attack" mają tę funkcję przy spełnieniu warunku. np. Kiedy twój przeciwnik nie ma tarcz, ta kreatura nie może atakować. (While your opponent have no shields, this creature can’t attack.) Nie atakuje stworów (Can’t attack creatures) – stwór jest za silny by móc atakować stwory. Atakuje tylko tarcze i gracza(najczęściej silne stwory (np. stwory rasy Giant) z cywiliaci przyrody). Nie atakuj gracza (Can’t attack players) – może atakować potwory, ale nie może atakować tarcz ani Gracza w tak zwanym "To Dome Da" czyli ataku ostatecznym. Szybki Napastnik (Speed Attacker) – nieewolucyjny stwór może atakować od razu po przyzwaniu Stealth – np. Nature Stealth ta kreatura nie może być blokowana, jeśli przeciwnik ma kartę natury w strefie many. Grupowy napastnik (Wave Striker) – kiedy w strefie bitwy są przynajmniej dwa stwory z umiejętnością Wave Striker, ten Wave Striker, który został położony w strefie bitwy może użyć swojej mocy.
|
ozi711 - 2008-02-19 18:50:18 |
Duel Masters jako gra karciana Istnieje angielska wersja kart Duel Masters, które można kupić w sklepie i grać z kolegami. W Polsce wyszło już 12 edycji. W najnowszej, DM-12, jest 60 kart, wśród których jest wiele dwukolorowych.Są tam również nowe rodzaje kart-ewolucje vortex. Są to karty wymagające do ewolucji dwóch stworów. Na przykład stwór "Death Phoenix, Avatar of Doom" kosztuje cztery many, lecz jest z cywilizacji Ognia i Ciemności,oraz musi ewoluować z dwóch stworów rasą jednego musi być Zombie Dragon, a drugiego Fire Bird. Jako karta tęczy (dwukolorowa) wymaga również many ognia i ciemności do przyzwania, ale to wszystko zwykle rekompensuje efekt. W grze karcianej istnieje więcej zasad, niż opisano w kreskówce. Tura składa się z 5 ruchów: untape turn (odtapowuje się stwory i karty w strefie mana. Teraz właśnie korzysta się ze zdolności Silent Skill u stworów w strefie bitwy), Play Mana (zagrywasz manę, tzn dodajesz kartę z ręki do strefy many), Cast Spell (rzucasz czar z ręki tapując manę), Summon Creature (Przyzywasz stwora z ręki do strefy bitwy i tapujesz odpowiednią ilość Many) oraz Attack Turn (Możesz atakować stworami, które mogą atakować i nie są zatapowane. Możesz atakować zatapowane stwory przeciwnika lub jego tarcze), a jak zrobi się w innej kolejności to też się nic nie stanie. Pamiętaj o najważniejszej zasadzie: Zasady na kartach w pierwszej kolejności, zasady z instrukcji w drugiej. Np. stwór o nazwie "Aqua Skydiver" (Światło/Woda) po zniszczeniu wraca do ręki, a nie na cmentarz (Graveyard). Do tego jest blokerem. Według zasad ("advanced rules" dodawanych do "starter sets" z kartami DM) kart w decku (tali) musi być minimum 40, ale generalnie nie ma limitu wzwyż.
|
ozi711 - 2008-02-19 18:50:57 |
Pierwsza emisja N/o Polski tytuł Angielski tytuł SERIA PIERWSZA SERIA 1.0 09.10.2004 01 Prawdziwy pojedynek Playing With A Full Deck 10.10.2004 02 Niełatwo być zielonym It’s Not Easy Being Green 16.10.2004 03 Toru, Toru, Toru cz. 1 Toru, Toru, Toru: Part One 17.10.2004 04 Toru, Toru, Toru cz. 2 Toru, Toru, Toru: Part Two 23.10.2004 05 Małpi Brat I’ll Be A Monkey’s Brother 24.10.2004 06 Chińska kuchnia Wok On The Wildside 30.10.2004 07 Rudzi nie umieją czarować White Boys Can’t Charm 31.10.2004 08 Pojedynek z przeszłością Duels Of The Futures Past 06.11.2004 09 Goblin ich poprowadzi A Goblin Shall Lead Them 07.11.2004 10 Shobu pokonany Shobu Gets Decked 13.11.2004 11 Ballada Kintaro cz. 1 Ballad Of Kintaro: Part One 14.11.2004 12 Ballada Kintaro, cz. 2 Ballad Of Kintaro: Part Two 20.11.2004 13 Zbzikowany Mikuni cz. 1 Looney Mikuni: Part One 21.11.2004 14 Zbzikowany Mikuni, cz. 2 Looney Mikuni: Part Two 27.11.2004 15 Dziwne losy przeznaczenia A Strange Twist Of Fate 28.11.2004 16 Tak, Mistrzu Yes, Master 04.12.2004 17 Bracie, kim Ty jesteś? Oh Brother, Where Art Thou 23.02.2005 18 Facet od kablówki Cable Guy 05.12.2004 19 Odgłosy pojedynku The Sound Of Dueling 12.12.2004 20 Kokoju kontratakuje Episode V: Kokujo Strikes Back 18.12.2004 21 Tam gdzie Shobu grał z Hakuoh The One Where Shobu Duels Hakuoh 19.12.2004 22 To tylko pojedynek Just Duel It 25.12.2004 23 Rozpaczliwa gra The Crying Game 26.12.2004 24 Naprawdę chcesz Mnie zranić? Do You Really Want To Hurt Me? 04.03.2005 25 Właśnie nadchodzi coś stukniętego Something Wacky This Way Comes 02.01.2005 26 Co Ty tutaj robisz? cz. 1 What’s A Mana You?
|
ozi711 - 2008-02-19 18:51:18 |
SERIA DRUGA SERIA 1.5 07.01.2006 27 Co Ty tutaj robisz?, cz. 2 Boy George Vs. Iron Mask (a.k.a. Atta Boy, George) 08.01.2006 28 Co Ty tutaj robisz?, cz. 3 Shobu Kirifuda Is Back! (a.k.a. Break On Through To The Other Side) 14.01.2006 29 Stowarzyszenie pojedynkowiczów The Fellowship Of The Duel (a.k.a. The Duel Goes Ever, Ever On) 15.01.2006 30 Starzy znajomi Enemy, Mine 21.01.2006 31 Wygraj, przegraj albo uciekaj Win, Lose Or Draw 03.08.2006 32 Idź w stronę światła Go Towards The Light 28.01.2006 33 Światła są włączone, ale nikogo nie ma w domu The Lights Are On But Nobody’s Home 29.01.2006 34 Gram, wygrywam, gram dalej If Ever A Quiz There Was 04.02.2006 35 Poszukiwany: Martwy lub żywy Wanted: Duel Or Alive 05.02.2006 36 Na co Ty czekasz? Water You Waiting For? 11.02.2006 37 Zew Natury, cz. 1 Nature Calls: Part One 12.02.2006 38 Zew Natury, cz. 2 Nature Calls: Part Two 18.02.2006 39 Uosobienie strachu Fear Itself 19.02.2006 40 Wyprawa po ogień Quest For Fire 25.02.2006 41 Czysta gra Tournament Is Fair Play 26.02.2006 42 Otchłań pojedynku In Deep Duel-Duel 14.08.2006 43 Pustynna burza Desert Storm 05.03.2006 44 Olśnienie Wonderfalls 04.03.2006 45 Kraina Ciemności Creature Of The Night 12.03.2006 46 Wyprawa po ogień Quest For Fire 18.03.2006 47 Zagraj ze Mną jeszcze raz Deck Me Baby One More Time 19.03.2006 48 Mistrzowie Pojedynków w akcji One For The Mana, Duel For The Show! 25.03.2006 49 Pokaż Mi jak walczysz, a powiem Ci kim jesteś Do That Duel You Duel So Well 26.03.2006 50 Chłopiec spotyka pojedynek Boy Meets Duel 01.04.2006 51 Człowiek w lustrze The Man In The Mirror 02.04.2006 52 Kto pogasił wszystkie światła? Who Turned Out All The Lights?
|
ozi711 - 2008-02-19 18:51:46 |
SERIA TRZECIA tylko w jezyku angielskim SERIA 2.0 53 Showdown! 54 Babytalk 55 Fourscore 56 Frotime 57 Duelusional 58 Duel-ercise 59 Triple-Threat 60 Surprise 61 Cheatery 62 Makeover 63 Switcharoo 64 Creeptastic 65 Finalitousness
|
ozi711 - 2008-02-19 18:58:59 |
znajdziecie tu kazda karte http://www.wizards.com/duelmasters/dmdb … &sort=name
|
ozi711 - 2008-02-19 18:59:50 |
nooi to chyba wszystko
|